Single speed city bike neboli městské kolo pouze s jedním převodem. To je model ONE&ONLY v exkluzivním designu Pain&Gain! Kolo určené pro rychlý pohyb městem, na cestu do práce a zpět. Jednoduché praktické a nezatížené množstvím převodů. Vznik těchto kol je v USA, kde kurýři potřebovali urychlit svoji jízdu po rovných bulvárech, nechtěli stát v zácpách velkoměst a potřebovali se snadno proplétat mezi auty, chodci, skočit obrubník. Upravili proto klasické silniční kola od zbytečných součástek a dostali se k jednoduché verzi kola s jedním převodem. Pro pohyb městem ale doporučujeme kolo vybavit minimálně přední brzdou a nebo ještě lépe i zadní brzdou. Kola bez brzdy jsou vhodné pouze pro uzavřené dráhy v hale či pro specifická silniční kritéria.
Rám One&Only je vyráběn z odlehčených double butted trubek hliníkové slitiny 7020T6. Základem jeho konstrukce je dráhový model Magnetic T9 s upravenou geometrií. Obdobně jako u bodovačky jsou použity trubky velkých průměrů, které jsou již typickým znakem zn. DURATEC a zajišťují vysokou torzní tuhost, díky které dochází k optimálnímu přenos síly vyvinuté na pedál do zrychlení. Při výrobě používáme CNC stroje, které připravují polotovary do výroby. Po svaření rámu dochází k ručnímu zabroušení svarů, které jsou po přelakování sotva patrné. Výsledkem je opticky velmi kompaktní vzhled.
Řemenový převod je určený pro náročnější uživatele. Přináší mnoho výhod jako např. výrazně lehčí řešení oproti řetězu, výrazně tišší chod při zátěži. Nemusíte jej mazat a zdlouhavě čistit a i jeho opotřebení je pomalejší. Oproti tomu však stojí vyšší cena. Zvýšené nároky jsou i na rám, který musí mít pravou zadní vzpěru rozpojitelnou a to z toho důvodu, aby bylo možné nasadit řemen. Jeho napnutí je zajištěno posunutím zadní kola v patkách rámu.
Přední řemenice se vyrábějí v rozsahu 44, 50 a 55 zubů a zadní řemenice pouze v provedení 22 zubů a to s volnoběžkou.
Standardní vybavení
podsedlová objímka pr. 31,8 mm, vedení zadní brzdy vnitřkem rámu, hlavové složení 1–1/8” FSA ORBIT IS
Extra provedení
díry pro uchycení košíku na spodní či sedlovou trubku
Připojovací rozměry
průměr hlavové trubky (přechod na vidlici) 45 mm, průměr sedlovky 27,2 mm, sloupek vidlice 1-1/8", závit středu BSA (68 mm)
Geometrie rámu
stáhněte si tabulku s geometrií rámu zde