Postavit závodní tandemové kolo vyžaduje značně individuální přístup zejména v jeho geometrii a konstrukci. Je nutné skloubit dohromady dvě velikosti rámů tak, aby výsledek vyhovoval oběma jezdcům. Duratec díky vlastní zakázkové výrobě a především bohatým a dlouholetým zkušenostem s tandemáři dokáže vyladit a navrhnout geometrii rámu, následně rám vyrobit a samozřejmě i sestavit kompletní dvojkolo. Zatížení vzniklé dvěma jezdci na jednom rámu zvyšuje technické nároky nejen na rám samotný, ale i na všechny ostatní díly. Některé komponenty užívané pro montáž tandemů jsou nestandardní. Jedná se například o kliky, výplety kol, přední vidlice a další. Duratec je oficiálním partnerem mnoha národních reprezentací hendikepovaných sportovců po celém světě. Reprezentanti Austrálie, Holandska, Brazílie, Irska, Řecka, Ruska, Belgie, Rakouska, Německa, Španělska … a mnozí další jsou tou nejlepší referencí. Duratec staví tandemy vysoké kvality, tandemy pro vítěze. Kieran Modra a David Edwards získali zlatou medaili ve stíhačce na MS 2016.
Big Bang T9 je dráhový tandemový speciál určený pro sprint a stíhačku. Ke stavbě rámu jsou použity trubky velkých průměrů z hliníkové slitiny 7020T6. Velké průměry trubek zajišťují vysokou tuhost rámu a efektivně odolávají namáhání ve směru krutu. Pro dráhové disciplíny je přenos síly od šlapání do zrychlení stěžejním požadavkem. Celkově se jedná o pevnostně a tuhostně velmi kvalitní koncepci rámu. Důležitým parametrem je zejména u dráhových disciplin posed a pozice jezdců vůči sobě. Duratec nabízí 14 základních velikostí ve standardní nabídce. Geometrie je navržena dle výšky postav jezdců tak, aby délka horní trubky spolujezdce byla spíše kratší a byli zalehnuti v aerodynamické poloze bez zbytečné mezery mezi sebou. V případě požadavku je možné vyrobit rám na zakázku dle individuálního požadavku závodníků.
|
Přední vidlice DURATEC FF02 je vyrobená z hliníkové slitiny 7005T6, sloupek kónický 1-1/8“-1-1/2“, průměr korunky 50 mm, váha 720g. Vidlice je nabízena v mnoha variantách dle jednotlivých disciplín a zvoleného typu brzd. Např. silniční pro čelisťovou brzdu, silniční pro diskovou brzdu, dráhová vidlice atd. Průměr korunky plynule přechází do hlavy rámy a přechod těchto dílů je celistvý. Vidlice je certifikována pro tandemové použití.
Zpracování a pohled na kliky Gebhardt VD-T, které jsou vyráběny na zakázku dle požadavku klienta. Je možné si zvolit délky klik pro pilota a spolujezdce odděleně resp. v závislosti na velikosti rámu (167.5 , 170, 172.5 , 175, 180mm). Spojovací převod 1:1 je nejčastěji 39-39, zadní převodník o velikosti 51 zubů (nebo 47-48-49-50), pastorek 16 zubů (nebo 14-15-17). Barevné provedení černé, červené, stříbrné. Osa ISIS nebo 4hran. Více info a obrázků na www.gebhardt.cz
Velmi často diskutovaným tématem v tandemové cyklistice je tuhost rámu a odolnost na krut. Rám Big Bang T9 dosahuje vysoké torzní tuhosti a to zejména díky použitým trubkám k jeho stavbě. Jedná se o materiál 7020T6 a trubky oversize průměrů. Spodní a středová trubka mají pr. 52 mm. V místech středu jsou trubky speciálně tvarovány, aby odolávaly vysokému zatížení. Zadní stavba vykazuje vysokou tuhost a odolnost proti krutu.
Uchycení zadního kola v dráhových patkách Do zadních patek rámu jsou vsunuty a přišroubovány výstelky, které chrání vlastní rám proti otisku podložek do zadních patek při řádném dotažení zadního kola. Výstelky jsou vyměnitelné.