Tandemové kolo anebo kolo, na kterém jedou dva cyklisté, kteří společně šlapou. Na těchto speciálních kolech jezdí dva typy lidí. Ti, kteří naprosto propadli kouzlu tandemového šlapání, a stali se jeho vyznavači a fanoušky. A pak ti, pro které je tandemové kolo jediná možnost pohybu či aktivního sportu vzhledem k jejich hendikepu. V tomto druhém případě nejčastěji sedí za pilotem slepý či jinak hendikepovaný jezdec.
Big Bang D9 je trekingový tandem určený pro cykloturistiku či expediční cesty ve dvou. Velmi často je pomocníkem rodičů s hendikepovaným dítětem. Právě u trekingových tandemů nejčastěji hledáme kompromisy, neboť se mnohdy potkají postavy nesourodé a rozměrově odlišné. Např. Rodič jako pilot a vzadu dítě menší postavy. Nebo např. pilotem je žena, která má slepého muže vyšší postavy. Zatím jsme řešení vždy našli a to díky vlastní výrobě, která umožňuje technické změny. Konstrukčně je rám sestaven z hliníkové slitiny 7020T6 a trubek velkých průměrů, jež vykazují vysokou tuhost, což je rozhodujícím parametrem ovlivňujícím jeho řiditelnost a ovladatelnost. Již v základní výbavě má rám přípravu pro montáž zadního nosiče, světla a blatníků. Právě tyto detaily jsou pak praktickým pomocníkem při delších cestách. Jednou z oblíbených variant náročnějších klientů je použití ŘEMENOVÉHO PŘEVODU na místo řetězů v kombinaci se zadní vícerychlostní nábou Rohloff. Reagujeme na požadavky zákazníků a všechny možnosti najdete níže v detailech či na stránce Konfigurace.
Standardní vybavení Extra provedení Připojovací rozměry Geometrie rámu |
Přední trekingová tandemová vidlice DURATEC. Uchycení pro kotoučovou brzdu s přípravou pro blatník nebo s přípravou pro blatník i nosič. Vidlice má hliníkové tělo s hliníkovým sloupkem 1-1/8" - 1-1/2".
Nejčastěji osazujeme kliky českého výrobce Gebhardt, které jsou vyráběny podle konkrétních požadavků zákazníka. Je možné mít rozdílné délky klik u předního a zadního jezdce. Převodníky u spojovacího řetězu jsou obvykle v poměru 1:1 s počtem 36-36 zubů. Převody 48-36-26 a kazeta 11-34. Barevné provedení klik je možné v černé, červené a stříbrné. Osa ISIS nebo 4hran. Více na www.gebhardt.cz
Geometrie trekingových kol (i tandemů) je všeobecně uzpůsobena jízdní stylu, na který jsou určeny. Rámy mají delší hlavovou trubku, čímž jsou zvednutější a tím komfortnější pro jízdu. U tohoto typu tandemu doporučujeme zvážit možnost odpružené vidlice, nejlépe zamykací z řídítek. Díky zavírání je možné v terénu využít pružení a tlumení a naopak při jízdě na silnici pružení uzamknout.
Rám Big Bang D9 je standardně vyráběn pro průměr rotoru 160 a 180 mm. Pokud je váha obou jezdců vyšší doporučujeme pro zvýšení brzdného účinku požádat o extra provedení a osadit rotor průměru 203mm či doplnit přídavnou zadní brzdu ovládanou od spolujezdce (V-brake).