Tandemové kolo aneb kolo, na kterém jedou dva cyklisté, kteří společně šlapou. Na tandemech jezdí víceméně dva typy lidí. Ti, kteří naprosto propadli kouzlu tandemového šlapání, a stali se jeho vyznavači a fanoušky. A pak ti, pro které je tandemové kolo jediná možnost pohybu či aktivního sportu vzhledem k jejich hendikepu. V tomto druhém případě nejčastěji sedí za pilotem slepý či jinak hendikepovaný jezdec.
Postavit tandemové kolo vyžaduje značně individuální přístup zejména v jeho geometrii a konstrukci. Je nutné skloubit dohromady dvě velikosti rámů tak, aby výsledek vyhovoval oběma jezdcům. Duratec díky vlastní zakázkové výrobě a především bohatým a dlouholetým zkušenostem s tandemáři dokáže vyladit a navrhnout geometrii rámu, následně rám vyrobit a samozřejmě i sestavit kompletní dvojkolo. Duratec je oficiálním partnerem mnoha národních reprezentací hendikepovaných sportovců po celém světě. Reprezentanti Austrálie, Holandska, Brazílie, Irska, Řecka, Ruska, Belgie, Rakouska, Německa, Španělska … a mnozí další jsou tou nejlepší referencí našich výrobků.
MTB tandem Big Bang C9 je nově nabízen také ve variantě pro 24" kola. Rozmanitost vlastní výroby a velmi individuální přístup v řešení tandemových kol nabízí zákazníkům neobvyklé technické možnosti a to nejen ve výběru barevného designu či koncepce komponent. Dokážeme též zabudovat kabeláž elektronického řazení Shimano XT Di2 do prostoru uvnitř rámu, přičemž baterie je umístěna v sedlovce druhého jezdce.
Novinkou pro rok 2020 je juniorský MTB tandem pro sady SRAM nebo Shimano 1x10sp. Kliky jsou osazeny speciálním převodníkem DURATEC a propojovací řetěz je na pravé straně rámu. Všechny dostupné varianty najdete níže v detailech či na stránce Konfigurace.
|
Velmi často diskutovaným tématem v tandemové cyklistice je tuhost rámu a odolnost na krut. Rám Big Bang C9 dosahuje vysoké torzní tuhosti a to zejména díky použitým trubkám k jeho stavbě. Jedná se o materiál 7020T6 a trubky oversize průměrů. Spodní a středová trubka mají pr. 52 mm. V místech středu jsou trubky speciálně tvarovány, aby odolávaly vysokému zatížení.
▲ Detail na speciální převodníky s 36 zuby vyráběné CNC frézováním přímo v Duratecu, které slouží k propojení pilota a druhé jezdce převodem 1:1. Převodníky montujeme na kliky SRAM NX Eagle.
▲ Detailní pohled na excentrický střed, který se používá k napnutí spojovacího řetězu. Více informací zde.
▲ Speciálně navržený dvoupřevodník pro propojení středů šlapání obou jezdců. Vyrábí se CNC frézováním a je vhodný pro všechny kliky SRAM, které mají uchycení převodníku napřímo (Direct Mount). Nabízíme základní velikost 36-36 zubů a pro pohon zadního kola je na výběr převodník 32, 34 nebo 36 zubů. Díky dvojitému převodníku dokážeme spojit řetězem oba šlapací středy na pravé straně. Není tudíž nutné mít propojovací řetěz vlevo a hnací jednotku vpravo. Systém je velmi populární a jezdcům umožňuje použít kliky standardní nabídky SRAM.
▲ V současné době je trendem pro přední i zadní vidlici uchycení pro pevnou osu. Doporučujeme proto rám objednat s patkami pro pevnou zadní osu Syntace X12, která uzavře zadní trojúhelník rámu. Zvýší se tak značně jeho torzní tuhost. Využijte proto nadčasového řešení a zvolte technicky vyspělou zadní pevnou osu.
▲ MTB tandemové rámy vyrábíme v provedení pro průměr kol 24", ale i 26 - 27 nebo 29". Dle požadované šíře pneumatik jsme schopni upravit zadní stavbu pro boost system, kde je rozteč zadní náby 148 mm v provedení Syntace X12. Rám je pak vhodný pro pláště šíře až 2,6" a to pro kola 29".