Rám Torain C1-29" technicky reflektuje na nové sady s jedním převodníkem jako jsou sady SRAM Eagle. Lanko k přehazovačce a hydraulická hadice k zadní brzdě jsou vedeny prostorem uvnitř horní rámové trubky. Dále pak pokračují venkem po zadních vzpěrách. Přední rám trojúhelníku je bez navářek a horní trubka je profilována tak, aby obě vedení byla prostorově komfortně umístěna v horní trubce. Profil u sedlové trubky je proto aerodynamicky ovalizován. Koncepce tohoto rámu je cílena na sportovní jezdce, kterým je cyklistika oblíbeným koníčkem.
Při stavbě rámu jsou používány profilované trubky slitiny 7020T6. Díky velkému průměru velmi efektivně odolávají zatížení při dynamické jízdě v terénu. Efekt z kombinace průměru kol 29" a převodu 1x11sp či 12sp umocňují zadní patky v provedení pro pevnou osu Syntace X12. Díky uzavřenému zadnímu trojúhelníku přes pevnou osu je zajištěna maximální boční tuhost.
Geometrie rámu
stáhněte si tabulku: pánská geometrie | dámská geometrie
Stavba rámu na míru: máte-li atypickou postavu, rádi pro Vás připravíme zákaznickou geometrii rámu na základě naměřených hodnot systémem FOG, popř. uděláme úpravu dle Vašich požadavků.
Bovden pro přehazovačku a hydraulická hadička zadní brzdy vstupují do horní trubky v její přední části a to na levé straně. Dále pokračují prostorem uvnitř rámu a vystupují na konci této trubky. Vpravo je výstup pro přehazovačku a nalevo je výstup hydraulické hadice vedoucí dále k brzdě po zadní levé vzpěře. Lanko pro přehazovačku je dále vedeno venkem po pravé vzpěře.
Kónická hlavová trubka je pro ložiska 1-1/8"- 1-1/2". Větší průměr ložiska ve spodní části hlavy zajišťuje optimální rozložení ohybového momentu od brzdné síly v místě vetknutí. Součástí každého rámu jsou průmyslová zapouzdřená ložiska FSA ORBIT IS2.
Již nyní, ale i do budoucna jsou jednoznačným trendem sady s jedním převodníkem vpředu, nejčastěji doporučujeme velikost převodníku 34 nebo 32 zubů. Kazeta je nabízena ve velikostech 10-42 (11sp.) nebo dokonce 10-50 zubů ve 12-ti pastorcích. Ideální volbou jsou sady SRAM Eagle, které jsou technologicky velmi vyspělé a kombinují technický pokrok spolu s použitím velmi lehkých materiálů! Převodový rozsah 500%. Plynulý chod, přesné řazení, vyšší odolnost, tak vidí Eagle odborníci.
Uchycení zadní kotoučové brzdy systémem Post Mount. Průměr zadního kotouče 140 mm, při použití adaptéru je možné použít i kotouč průměru 160 mm. Dle zkušeností doporučujeme pro závodní použití zadní kotouč průměru 140 mm a přední kotouč průměru 160 mm. Zadní kolo je v rámu uchyceno pomocí pevné osy Syntace X-12. Uchycení zadního kola pevnou osou je mnohem pevnější než konvenční uchycení na standardní rychloupínák.
Konstrukce zadní stavby je připravena pro pneumatiky maximální šíře 2,25". Ve standardním provedení je rám konstrukčně připraven pro klasický střed BSA, šíře 68 mm.