Gravel biky patří k celosvětovým trendům a my držíme krok! Mrkněte na náš DURATEC REBEL ideálně vyladěný pro náročnější terén, avšak nesoucí výhody silniček. Ručně broušený rám je lakovaný v bronzových tónech a designově doplněn koženým sedlem a omotávkou. Nejen design, ale výbava kola v podání SRAM Force CX1 s 11 převody na sebe strhla velkou pozornost.
Gravel bike Rebel, jehož základem je cyklokrosový rám vyrobený z hliníkové slitiny 7020T6. Tento model je připravený výhradně pro sady s jedním převodníkem. Odlišuje se zejména vnitřním vedením lanka přehazovačky a brzdového bovdenu prostorem uvnitř rámu. Konstrukčně velmi tuhý rám se speciálně tvarovanou zadní stavbou, která výborně absorbuje nerovnosti terénu. Na stavbu předního trojúhelníku jsou použity odlehčené trubky velkých průměrů. Rám vykazuje díky své koncepci vysokou torzní tuhost, jež významně ovlivňuje přenos síly závodníka vynaloženou na pedál do zrychlení. Při výrobě je každý polotovar pečlivě připravován na CNC strojích a po svaření jsou svary ručně zabroušeny. Po přelakování rámu jsou svary celistvé a opticky velmi kompaktní. Variabilita výroby umožňuje model Rebel S8 modifikovat a to jak ve směru geometrie rámu, tak i v technických detailech a požadavcích. Díky značně individuálnímu přístupu ke změně geometrie a rozmachu juniorské cyklistiky dokážeme tento rám připravit i pro mládež a to ve velikostech již od 44 cm. Standardní vybavení: vyměnitelný držák přehazovačky, podsedlová objímka, uchycení pro zadní kotoučovou brzdu PostMount, hlavové složení 1–1/8” FSA ORBIT IS Extra provedení: díry na uchycení košíku na sedlové nebo spodní trubce dle přání zákazníka Připojovací rozměry: průměr kol 28", průměr hlavové trubky 45 mm (pro návaznost na přední vidlici), průměr sedlovky 27,2 mm, max šíře pneumatik 1,6". Geometrie rámu |
Vedení bovdenu pro přehazovačku a zadní brzdu je umístěno uvnitř horní rámové trubky, což závodníkovi nabízí perfektní uchopení kola při závodě při výběhu.
Při pohledu na spojení horní rámové trubky a hlavy rámu si můžeme všimnout precizního ručního zabroušení svaru. Po dokončení svařování je svar ručně obroušen a tím je odstraněno povrchové pnutí svaru a dosaženo velmi kompaktního vzhledu. V případě svařování rámů Duratec se nejedná se o klasickou housenku typickou pro svařování robotem, ale o kvalitní spojení trubek provařením, jímž vytvoříme opticky velmi elegantní spoj vysoké pevnosti.
Výběr sady s jednopřevodníkem má velmi čisté řešení v návaznosti na rám. Nejsou zapotřebí další zarážky pro přesmykač. Nemůže dojít ve složitých situacích při závodu ke spadnutí řetězu v důsledku přehazování na větší či menší převodník. Svým rozsahem sady 1x11sp. pokryjí při správné volbě kazety téměř stejný rozsah jako bývalá klasika s dvoupřevodníkem.
Vyobrazeny jsou kliky SRAM Force CX1 s převodníkem velikosti 38 zubů. Nově je nabídka rozšířena i do sad SRAM Apex, Force či Rival. Převodníky jsou vyráběny v rozsahu 38-54 po dvou zubech. Shimano na sady 1x11sp. pro cyklokros nezareagovalo, proto nabídka zahrnuje výhradně SRAM. Více najdete na stránce Konfigurace.
Kazety jsou dostupné v rozsahu 11-25, 11-26, nejčastěji se používají 11-28 a 11-32 zubů. Novinkou jsou kazety s neuvěřitelným rozsahem 10-42 zubů !
Uvnitř horní rámové trubky je umístěno vedení nejen pro přehazovačku, ale též pro hydraulickou hadici k zadní brzdě. Oba bovdeny vystupují z horní trubky a jsou dále vedeny venkem po zadních vzpěrách do oblasti zadních patek.