Single speed city bike neboli městské kolo pouze s jedním převodem. To je model ONE&ONLY v exkluzivním designu Pain&Gain! Kolo určené pro rychlý pohyb městem, na cestu do práce a zpět. Jednoduché praktické a nezatížené množstvím převodů. Vznik těchto kol je v USA, kde kurýři potřebovali urychlit svoji jízdu po rovných bulvárech, nechtěli stát v zácpách velkoměst a potřebovali se snadno proplétat mezi auty, chodci, skočit obrubník. Upravili proto klasické silniční kola od zbytečných součástek a dostali se k jednoduché verzi kola s jedním převodem. Pro pohyb městem ale doporučujeme kolo vybavit minimálně přední brzdou a nebo ještě lépe i zadní brzdou. Kola bez brzdy jsou vhodné pouze pro uzavřené dráhy v hale či pro specifická silniční kritéria.
Rám One&Only je vyráběn z odlehčených double butted trubek hliníkové slitiny 7020T6. Základem jeho konstrukce je dráhový model Magnetic T9 s upravenou geometrií. Obdobně jako u bodovačky jsou použity trubky velkých průměrů, které jsou již typickým znakem zn. DURATEC a zajišťují vysokou torzní tuhost, díky které dochází k optimálnímu přenos síly vyvinuté na pedál do zrychlení. Při výrobě používáme CNC stroje, které připravují polotovary do výroby. Po svaření rámu dochází k ručnímu zabroušení svarů, které jsou po přelakování sotva patrné. Výsledkem je opticky velmi kompaktní vzhled.
![]() |
![]() |
Řemenový převod je určený pro náročnější uživatele. Přináší mnoho výhod jako např. výrazně lehčí řešení oproti řetězu, výrazně tišší chod při zátěži. Nemusíte jej mazat a zdlouhavě čistit a i jeho opotřebení je pomalejší. Oproti tomu však stojí vyšší cena. Zvýšené nároky jsou i na rám, který musí mít pravou zadní vzpěru rozpojitelnou a to z toho důvodu, aby bylo možné nasadit řemen. Jeho napnutí je zajištěno posunutím zadní kola v patkách rámu.
Přední řemenice se vyrábějí v rozsahu 44, 50 a 55 zubů a zadní řemenice pouze v provedení 22 zubů a to s volnoběžkou.
![]() |
![]() |
Standardní vybavení
podsedlová objímka pr. 31,8 mm, vedení zadní brzdy vnitřkem rámu, hlavové složení 1–1/8” FSA ORBIT IS
Extra provedení
díry pro uchycení košíku na spodní či sedlovou trubku
Připojovací rozměry
průměr hlavové trubky (přechod na vidlici) 45 mm, průměr sedlovky 27,2 mm, sloupek vidlice 1-1/8", závit středu BSA (68 mm)
Geometrie rámu
stáhněte si tabulku s geometrií rámu zde