Novinka - rám Sonix 27,5", který technicky reflektuje na nové sady s jedním převodníkem jako je např. SRAM Eagle - 1x12sp. Má kompletní vnitřní vedení a je bez jediné navářky bovdenu! Technicky velmi čisté zpracování spočívá ve vnitřním vedení bovdenu k přehazovačce a vnitřním vedení hydraulické hadice zadní brzdy. Oba bovdeny vystupují v těsné blízkosti zadních patek.
Koncepce tohoto rámu je cílena na minimální hmotnost a má ryze závodní pojetí. Při stavbě rámu jsou používány odlehčené „double butted“ trubky slitiny 7020T6. Díky velkému průměru velmi efektivně odolávají dynamickému zatížení při závodní jízdě a svojí tuhostí poskytují závodníkovi možnost okamžité akcelerace a správného vedení kola. Efekt z kombinace průměru kol 27,5" a převodu 1x12 dále umocní zadní patky v provedení pro pevnou osu Syntace X12. Díky uzavřenému zadnímu trojúhelníku přes pevnou osu je zajištěna maximální boční tuhost v těch nejvíce dynamických pasážích závodu.
Juniorské mtb závodění je na vzestupu a úpravou geometrie rámu respektive jeho zmenšením, je tento model vhodný též pro aktivní děti s cyklistickou průpravou. Doporučujeme od výšky jezdce minimálně 150 cm.
Kompletní koncepce rámu v návaznosti na nejmodernější trendy komponent pro cross-country závody předurčily tento rám jako závodní top model zn. DURATEC. Při stavbě kompletních kol se dostáváme s hmotností kola okolo 9,4 kg.
Geometrie rámu
stáhněte si tabulku: pánská geometrie | dámská geometrie
Stavba rámu na míru: máte-li atypickou postavu, rádi pro Vás připravíme zákaznickou geometrii rámu na základě naměřených hodnot systémem FOG, popř. uděláme úpravu dle Vašich požadavků.
Bovden pro přehazovačku a hydraulická hadička zadní brzdy vstupují do horní trubky v její přední části. Dále pokračují prostorem uvnitř rámu a projdou až do zadních vzpěr. Vystupují těsně nad zadními patkami. Kónická hlavová trubka je pro ložiska 1-1/8"- 1-1/2". Větší průměr ložiska ve spodní části hlavy zajišťuje optimální rozložení ohybového momentu od brzdné síly v místě vetknutí. Součástí každého rámu jsou průmyslová zapouzdřená ložiska FSA ORBIT IS2.
![]() |
![]() |
Sada Sram XX1 Eagle je závodníky stále více oblíbenější a bude tomu i nadále. Tento trend výrobci rozšiřují i do nižších sad jako např. XX1. Neuvěřitelný rozsah hnacího ústrojí je optimalizován zejména pro závody cross-country. Technologicky je XX1 Eagle velmi vyspělá sada, jež kombinuje technický pokrok spolu s použitím velmi lehkých materiálů! Převodový rozsah 500%. Plynulý chod, přesné řazení, vyšší odolnost, tak vidí XX1 Eagle odborníci.
Kliky SRAM XX1 Eagle s možností výběru převodníků v rozsahu 30-32-34-36-38 zubů. Vyobrazená varianta klik SRAM XX1 34 zubů, délka 175 mm. Kazeta na obrázku má rozsah 10-42 zubů v 11-ti pastorcích.
![]() |
![]() |
Uchycení zadní kotoučové brzdy systémem Post Mount. Průměr zadního kotouče 140 mm, při použití adaptéru je možné použít i kotouč průměru 160 mm. Dle zkušeností doporučujeme pro závodní použití zadní kotouč průměru 140 mm a přední kotouč průměru 160 mm. Zadní kolo je v rámu uchyceno pomocí pevné osy Syntace X-12. Syntace X-12 s pevnou osou výrazně zvyšuje tuhost a pevnost uchycení zadního kola. Je mnohem pevnější než konvenční uchycení na rychloupínák.
![]() |
![]() |
Ve standardním provedení je rám konstrukčně připraven pro klasický střed BSA, šíře 68 mm. Konstrukce zadní stavby je připravena pro pneumatiky maximální šíře 2,25".