Silniční závodní rám Duratec PHANTOM vyrobený z nejpevnějšího vlákna na světě!
Toray® T1100. Granoc. Nanoalloy®. Nejvyspělejší vysokopevnostní a vysokomodulární vlákna laminovaná nejlepší pryskyřicí. Spojení takto kvalitních materiálů v kombinaci s technicky vyladěným návrhem rámu a zcela novou výrobní technologií, nám umožnila vyvinout unikátní kompozitový monokok vyrobený z JEDNOHO kusu, bez jakéhokoliv spoje.
Díky bezspojovému provedení a nepřetržitě položenému vláknu využívá Phantom maximum mechanických vlastností materiálů a dosahuje pro závodníka naprosto "snových" hodnot: Váha pouhých 760 gramů ve velikosti 57cm, torzní tuhost u hlavové trubky 143 Nm/°/kg a torzní tuhost u středu vynikajících 68 N/mm. Laicky převedeno do praxe - raketa, střela, … profesionální závodní stroj připravený pro Vaše nejlepší výkony.
V čem se lišíme, kde jsou výhody Vyrobeno z jednoho kusu – OnePiece Technology – 100% monokok Technologie pokládky vlákna AFCF
Propojením vysokopevnostních a vysokomodulárních vláken prosycených nanoalloy pryskyřicí s technicky perfektním konstrukčním řešením dosahujeme nejvyšších možných pevnostních parametrů při velmi nízké hmotnosti. Vysoká torzní tuhost 143 Nm/°/kg a přenos výkonu 68 N/mm nabízí závodníkovi 100% využití vydané energie.
|
|
Rám Phantom oceněn na výstavě Bespoked v Anglii prestižní cenou za inovaci The Steve Worland Innovation Award. |
Technické benefity rámu
Pro rám Phantom jsme vybrali prvotřídní materiál japonské výroby s nejlepšími technickými parametry. Zpracování vlákna, výrobní technologie a konstrukční návrh rámu dohromady vytvořili technický klenot, který se nebojíme nazvat útočnou zbraní a to jak pro těžká stoupání tak pro spurt na cílové čáře.
Technologie položení vlákna - AFCF
Vybavení rámu a připojovací rozměry
Standardní vybavení provedení rámu pro sady: mechanické, elektronické - vnitřní kabeláž Di2, elektronické bezdrátové eTap (rám bude vyroben dle objednané sady), dva páry vložek pro košík, vyměnitelný držák přehazovačky, držák přesmykače z uhlíkových vláken, chytač řetězu, hlavové složení 1-1/8” - 1-1/4" FSA ORBIT, skrytý zámek sedlovky s krytkou, středová ložiska včetně adaptéru pro kliky s osou 24 mm Připojovací rozměry spodní tah přesmykače, přesmykač na navářku, integrovaný smyk pro mechanické sady, průměr sedlovky 27,2 mm, max šíře pláště 25 mm, jen pro silniční ráfkové brzdy, typ středu BB386 Evo Geometrie rámu stáhněte si tabulku s geometrií rámu zde |
Detaily rámu
Preciznost a technologická připravenost výroby je natolik vysoká, že výsledné produkty vyráběné technologií OnePiece mají velmi vysokou kvalitu a to s přesností na setiny milimetru. Nejen technologie, ale také znalosti zpracování karbonu a zkušenosti z posledních 20-ti let s tímto materiálem nám umožnily připravit hlavovou trubku a střed rámu tak, že ložiska jsou přímo vsazena do rámu s požadovanou konstrukční přesností. Extremně namáhané části jako je hlava a střed rámu, kde jsou vsazena ložiska, je použito pro zpevnění odolnější vlákno 3K Twill. Samotná vlákna jsou navržena v celé délce rámu, tj. např. od hlavy přes střed až do samotné patky. Monolitická stavba rámu je optimálním řešením a to nejen v cyklistice.
Nejen hlavová trubka, ale i další částí rámu jsou kruhového průřezu, neboť dle základních pravidel mechaniky je právě u kruhových profilů dosaženo nejvyšší pevnosti a tuhosti při minimální hmotnosti.
Designově charakteristickým prvkem nového rámu je oblast sedlové koncovky, která má též technicky inovativní charakter. Zámek je skrytý v sedlové trubce a zatěsněný designovou krytkou. Mimo tohoto opticky identického prvku rámu můžeme najít i další detaily, kterými jsou například integrovaný smyk pro lanka v případě použití mechanické sady nebo chytač řetězu, s jehož tvarem a funkčností si konstruktér velmi pohrál. Detaily dělají celek a každý detail má svůj praktický význam.
Kompozitové materiály vstoupily na scénu výroby kol a hrají podstatnou roli. Většina lidí si za slovem karbon představí strukturu vláken zatavenou do pryskyřice. Málokdo však ví, že samotné vlákno má mnoho technických a pevnostních parametrů, že epoxidové pryskyřice jsou ve stovkách typů a že za jedním slovem KARBON se schovávají tisíce materiálů různých parametrů. Jak vyspěle a dokonale se postavíme ke zpracování uhlíkových vláken, takový bude náš výrobek. Právě ona technická vyspělost a preciznost zpracování kompozitů ovlivňuje výsledné vlastnosti výrobků a samozřejmě i jeho výslednou cenu. Výrobky uhlíkových vláken jsou pouhým okem těžko srovnatelné a jednoduše řečeno: “není karbon jako karbon”.
Optimalizace monokoku Phantom byla výpočetně provedena v softwaru HyperWorks. Cílem bylo navrhnout směr uhlíkových vláken a skladbu střihů včetně tloušťky stěny tak, aby byla splněna kritéria definována konstruktérem. Jedna z podmínek je váhový limit jezdce 115 kg pro velikost 57cm a 120 kg pro velikost 63cm. Při výpočtu FEM analýzou jsme použili několik modelových situací simulujících mimo jiné i kritické zatížení jako např. plná váha v pedálech při doskoku nebo náraz při nehodě. Samozřejmostí při výpočtu bylo dodržení Evropské normy EN 14781 stanovující jízdní a bezpečnostní kritéria. Nízké váhy rámu je docíleno zejména proměnlivou, ale přesně definovanou tloušťkou stěny monokoku a technologií zpracování uhlíkových vláken.
Objevte více informací
o unikátním karbonovém rámu Phantom na samostatné stránce phantom.duratec.eu a nebo si pusťte video níže.