Tandemové kolo aneb kolo, na kterém jedou dva cyklisté, kteří společně šlapou. Na tandemech jezdí víceméně dva typy lidí. Ti, kteří naprosto propadli kouzlu tandemového šlapání, a stali se jeho vyznavači a fanoušky. A pak ti, pro které je tandemové kolo jediná možnost pohybu či aktivního sportu vzhledem k jejich hendikepu. V tomto druhém případě nejčastěji sedí za pilotem slepý či jinak hendikepovaný jezdec.
Postavit tandemové kolo vyžaduje značně individuální přístup zejména v jeho geometrii a konstrukci. Je nutné skloubit dohromady dvě velikosti rámů tak, aby výsledek vyhovoval oběma jezdcům. Duratec díky vlastní zakázkové výrobě a především bohatým a dlouholetým zkušenostem s tandemáři dokáže vyladit a navrhnout geometrii rámu, následně rám vyrobit a samozřejmě i sestavit kompletní dvojkolo. Duratec je oficiálním partnerem mnoha národních reprezentací hendikepovaných sportovců po celém světě. Reprezentanti Austrálie, Holandska, Brazílie, Irska, Řecka, Ruska, Belgie, Rakouska, Německa, Španělska … a mnozí další jsou tou nejlepší referencí našich výrobků.
Big Bang R9 je silniční tandem určený pro závodní použití. Tento model je vhodný pro hydraulické diskové brzdy. Ke stavbě rámu jsou použity trubky velkých průměrů z hliníkové slitiny 7020T6. Velké průměry trubek zajišťují vysokou tuhost rámu a efektivně odolávají namáhání ve směru krutu. Celkově se jedná o pevnostně a tuhostně velmi kvalitní rám. Součástí rámu je excentrický střed umístěný v ose šlapání předního jezdce, jehož natočením lze napnout řetěz mezi oběma šlapacími středy. Duratec pro tento model vyvinul a vyrobil zcela unikátní dvojpřevodník, jehož montáží je zaručeno uložení řetězů výhradně na pravé straně. Při výběru elektronického řazení upravíme rám tak, aby bylo možné kabeláž Shimano Di2 vést prostorem uvnitř rámu. Baterie je integrovaná do sedlovky zadního jezdce. Všechny dostupné varianty a aktuální ceny najdete níže v detailech či na stránce Konfigurace.
Standardní vybavení Extra provedení Připojovací rozměry |
Přední vidlice DURATEC F02 je vyrobená z hliníkové slitiny 7005T6, sloupek kónický 1-1/8“-1-1/2“, průměr korunky 50 mm, váha 720g. Vidlice je nabízena v mnoha variantách dle jednotlivých disciplín a zvoleného typu brzd. Např. silniční pro čelisťovou brzdu, silniční pro diskovou brzdu, dráhová vidlice atd. Průměr korunky plynule přechází do hlavy rámy a přechod těchto dílů je celistvý. Vidlice je certifikována pro tandemové použití.
Detail na vlastní převodník vyráběný CNC frézováním přímo v Duratecu. Na obrázku je převodník osazen na kliky Shimano 105.
Speciálně navržený dvoupřevodník pro propojení středů šlapání obou jezdců. Vyrábí se CNC frézováním a je vhodný pro kliky Shimano a SRAM. Nabízíme dvě velikosti a to 36-36zubů a 39-39 zubů. Díky dvojitému převodníku dokážeme spojit řetězem oba šlapací středy na pravé straně. Není tudíž nutné mít propojovací řetěz vlevo a hnací jednotku vpravo. Systém získal velkou oblibu, neboť závodník může použít standardní kliky např. Shimano Ultegra nebo SRAM.
Velmi často diskutovaným tématem v tandemové cyklistice je tuhost rámu a odolnost na krut. Rám Big Bang R9 dosahuje vysoké torzní tuhosti a to zejména díky použitým trubkám k jeho stavbě. Jedná se o materiál 7020T6 a trubky oversize průměrů. Spodní a středová trubka mají pr. 52 mm. V místech středu jsou trubky speciálně tvarovány, aby odolávaly vysokému zatížení. |
Detail pravé zadní patky. Patka je uzpůsobena pro montáž vyměnitelné koncovky, která je součástí rámu. Vyměnitelná koncovka je konstruována tak, že v případě pádu či nárazu na tento díl dojde k přetržení koncovky a nikoliv zničení samotné přehazovačky. Výměnná koncovka lze dokoupit v sekci "Náhradní díly".