Novinka - rám Sonix 27,5", který technicky reflektuje na nové sady s jedním převodníkem jako je např. SRAM Eagle - 1x12sp. Má kompletní vnitřní vedení a je bez jediné navářky bovdenu! Technicky velmi čisté zpracování spočívá ve vnitřním vedení bovdenu k přehazovačce a vnitřním vedení hydraulické hadice zadní brzdy. Oba bovdeny vystupují v těsné blízkosti zadních patek.
Koncepce tohoto rámu je cílena na minimální hmotnost a má ryze závodní pojetí. Při stavbě rámu jsou používány odlehčené „double butted“ trubky slitiny 7020T6. Díky velkému průměru velmi efektivně odolávají dynamickému zatížení při závodní jízdě a svojí tuhostí poskytují závodníkovi možnost okamžité akcelerace a správného vedení kola. Efekt z kombinace průměru kol 27,5" a převodu 1x12 dále umocní zadní patky v provedení pro pevnou osu Syntace X12. Díky uzavřenému zadnímu trojúhelníku přes pevnou osu je zajištěna maximální boční tuhost v těch nejvíce dynamických pasážích závodu.
Juniorské mtb závodění je na vzestupu a úpravou geometrie rámu respektive jeho zmenšením, je tento model vhodný též pro aktivní děti s cyklistickou průpravou. Doporučujeme od výšky jezdce minimálně 150 cm.
Kompletní koncepce rámu v návaznosti na nejmodernější trendy komponent pro cross-country závody předurčily tento rám jako závodní top model zn. DURATEC. Při stavbě kompletních kol se dostáváme s hmotností kola okolo 9,4 kg.
Geometrie rámu
stáhněte si tabulku: pánská geometrie | dámská geometrie
Stavba rámu na míru: máte-li atypickou postavu, rádi pro Vás připravíme zákaznickou geometrii rámu na základě naměřených hodnot systémem FOG, popř. uděláme úpravu dle Vašich požadavků.
Bovden pro přehazovačku a hydraulická hadička zadní brzdy vstupují do horní trubky v její přední části. Dále pokračují prostorem uvnitř rámu a projdou až do zadních vzpěr. Vystupují těsně nad zadními patkami. Kónická hlavová trubka je pro ložiska 1-1/8"- 1-1/2". Větší průměr ložiska ve spodní části hlavy zajišťuje optimální rozložení ohybového momentu od brzdné síly v místě vetknutí. Součástí každého rámu jsou průmyslová zapouzdřená ložiska FSA ORBIT IS2.
Sada Sram XX1 Eagle je závodníky stále více oblíbenější a bude tomu i nadále. Tento trend výrobci rozšiřují i do nižších sad jako např. XX1. Neuvěřitelný rozsah hnacího ústrojí je optimalizován zejména pro závody cross-country. Technologicky je XX1 Eagle velmi vyspělá sada, jež kombinuje technický pokrok spolu s použitím velmi lehkých materiálů! Převodový rozsah 500%. Plynulý chod, přesné řazení, vyšší odolnost, tak vidí XX1 Eagle odborníci.
Kliky SRAM XX1 Eagle s možností výběru převodníků v rozsahu 30-32-34-36-38 zubů. Vyobrazená varianta klik SRAM XX1 34 zubů, délka 175 mm. Kazeta na obrázku má rozsah 10-42 zubů v 11-ti pastorcích.
Uchycení zadní kotoučové brzdy systémem Post Mount. Průměr zadního kotouče 140 mm, při použití adaptéru je možné použít i kotouč průměru 160 mm. Dle zkušeností doporučujeme pro závodní použití zadní kotouč průměru 140 mm a přední kotouč průměru 160 mm. Zadní kolo je v rámu uchyceno pomocí pevné osy Syntace X-12. Syntace X-12 s pevnou osou výrazně zvyšuje tuhost a pevnost uchycení zadního kola. Je mnohem pevnější než konvenční uchycení na rychloupínák.
Ve standardním provedení je rám konstrukčně připraven pro klasický střed BSA, šíře 68 mm. Konstrukce zadní stavby je připravena pro pneumatiky maximální šíře 2,25".